Duża widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwarki jest ważna dla firm w każdej branży. Często przekłada się to na wzrost sprzedaży i rozpoznawalność marki. Wiele korzyści przynosi również dodanie strony do Google Search Console. Należy się do tego zabrać od właściwej strony.
Dzięki darmowej usłudze Google Search Console administratorzy stron mogą poznać wszelkie błędy w nich występujące. Dzięki dodaniu danej witryny do specjalnego panelu, podlega ona ciągłemu monitorowaniu. W ten sposób możliwe jest dodawanie nowych informacji, poprawa danych, czy ich całkowite usuwanie. Po przeprowadzeniu weryfikacji otrzymuje się wszystkie niezbędne informacje na temat fraz, dzięki którym użytkownicy Internetu są kierowani do konkretnej witryny. Sprawdzaniu podlega również ewentualność instalacji złośliwych i szkodliwych oprogramowań.
Cały proces rozpoczyna się od zalogowania do panelu, niezbędne jest tutaj konto Google. Następnie wpisuje się adres witryny i dodaje się ją do Search Console odpowiednim przyciskiem. Konieczna jest również weryfikacja własności strony internetowej. Można to zrobić za pomocą przesłania pliku HTML. Gdy poprawność wprowadzonych danych zostanie sprawdzona, następuje weryfikacja potrzebnych informacji o własności witryny. Własność witryny może być potwierdzona poprzez dodanie metatagu do strony głównej lub skorzystanie z konta założonego u dostawcy swojej domeny. Czasami użytkownicy wykorzystują również swoje konta w Google Analytics i opcję menedżera tagów Google. Każdy ze sposobów jest odpowiedni. Kolejnym krokiem jest dodanie mapy witryny internetowej, dzięki której roboty wyszukiwarki mają pełen wgląd w strukturę strony. Na tej podstawie możliwe jest wskazanie ewentualnych błędów w jej stworzeniu. Zgłoszenie mapy sprawdzi się głównie u właścicieli witryn z kilkoma podstronami. Ogólnie rzecz biorąc dodanie swojej strony do panelu Google Search Console może przynieść długofalowe korzyści dla całej firmy.