Co nieco o automatyzacji w biznesie

Marek Zarębski 07-09-2020

Mówi się, że zautomatyzowanie procesu, który nie jest do końca wydajny nie przyniesie nic dobrego, dalej będzie osiągać słabe wyniki i nie będzie źródłem żadnych profitów. Mimo to proces ten powoli staje się koniecznością, przed którą stają firmy po transformacji. Jak zatem właściwie jest z tą automatyzacją?

Proces automatyzacji cyfrowej

Jak wiadomo już od dawna tylko firmy, które odważą się na dokonanie procesu transformacji cyfrowej będą w stanie utrzymać bezpieczną pozycję na rynku i stale ją rozwijać. Mimo to wiele firm dopiero teraz decyduje się na ten krok. Zgonie z danymi pochodzącymi z badań Gartnera, w 2017 roku 42% dyrektorów podjęło decyzję o chęci przejścia tego procesu. Ci, którzy już go wdrożyli, a dokładnie 56% z nich zaczęło odczuwać profity płynące z transformacji cyfrowej. Jeśli dana firma je odczuwa oznacza to, że dana transformacja została prawidłowo przeprowadzona i cechuje się skupieniem na konsumencie, zarządzaniem talentami, mierzalnością czy kompleksowością. Wdrożenie zmian powinno odbyć się po odczuciu potrzeb, płynących od grupy odbiorczej. By automatyzacja nie doprowadziła do likwidacji miejsc pracy należy inwestować w talenty, szkolenie pracowników pozwoli na zapewnienie bezpiecznej pozycji zawodowej na rynku.

Co nieco o automatyzacji w biznesie

Moment, w którym należy podjąć transformację

Pieniądze jakie zostają przeznczone na wdrażanie procesów muszą być odpowiednio wydawane. Za tym idzie to, że transformacja powinna nastąpić w odpowiednim etapie rozwoju. Świadomość aktualnego stanu firmy pozwala na podjęcie właściwej decyzji odnośnie automatyzacji. Analiza ta jest także istotna z punktu mierzenia wyników, by móc je zestawić po dokonanym procesie transformacji. Proces ten musi postawić na czynnik ludzki, wynika to kompleksowego podjęcia.

Zachowawcze podejście do automatyzacji

Automatyzacja bywa jedną z lepszych decyzji wiodących do transformacji cyfrowej, ale nie zawsze. Wynika to z tego, że nie wszystkie istniejące procesy można zautomatyzować. W określeniu tego warto zastosować metodykę Scrum, która dzieli proces na mniejsze etapy, dzięki którym jasno widać, które są do automatyzacji, a które się do niej nie nadają.