Założenie sklepu internetowego jest bardzo łatwe, konfigurację z powodzeniem można wykonać samodzielnie. Jednak wiele osób już na samym początku zraża się do prowadzenia e-biznesu, ponieważ nie pojawią się żadne zamówienia. Często problem leży po stronie braku promocji witryny lub jej nieprawidłowe ustawienie. Pojawia się wówczas konieczność inwestycji w określone kanały, które przynoszą najlepsze rezultaty i przekładają się na sprzedaż.
Sprzedaż internetowa to zupełnie inna kwestia niż ta prowadzona stacjonarnie, dlatego sposoby reklamy również się od siebie różnią. Zamiast ulotek, czy reklam prasowych konieczne jest skupienie się na działaniach podejmowanych w sieci. Do tego celu wdraża się marketing internetowy, dla każdej branży ustala się nieco inny cel. Ważne, by osiągnięty efekt końcowy spełniał wszelkie oczekiwania. Pierwszym sposobem na promocję jest oczywiście pozycjonowanie strony internetowej. Odpowiednia konfiguracja sprawi, że adres witryny znajdzie się w największej wyszukiwarce – Google. Sklep musi być przede wszystkim zoptymalizowany, czyli przyjazny dla robotów Google. Ze względu na dużą konkurencyjność w Internecie, wdrażane rozwiązania muszą być przeprowadzane w sposób ciągły.
Na sukces promocji sklepu internetowej w sieci składa się wiele czynników. Ogromne znaczenie ma jakość samej strony internetowej. Odbiorcy reklam zwracają uwagę, czy zamieszczone zdjęcia produktów są estetyczne, na ich podstawie oceniają jakość oferowanych przedmiotów. Często uwagę przyciągają ciekawe i kolorowe banery reklamowe. Przy promocji sklepu internetowego liczy się także stała obecność w social mediach. Inwestycja w spersonalizowane reklamy w nich jest kolejną możliwości często wykorzystywaną przez właścicieli sklepów internetowych. Promowanie sklepu poprzez prowadzenie bloga to kolejna metoda, zdobywa coraz więcej fanów. Najważniejsze w każdym przypadku jest podjęcie dobrze zaplanowanej strategii.