Prowadzenie szeroko pojętych działań marketingowych leży w gestii właścicieli sklepów internetowych. Często zatrudnia się specjalistów w tym zakresie. Najważniejsze, by przestrzegać podstawowych zasad. Nie wystarczy zapoznanie się z teoriami, które krążą w Internecie na wielu stronach o takiej tematyce. Należy jeszcze posiadać wiedzę, jak przełożyć to na praktyczne działanie.
Na chwilę obecną powstało wiele ebooków na temat tworzenia właściwych treści w Internecie. Informacje z nich wynikające są podobne, samo zapoznanie się z nimi nie sprawi, że kampania zaplanuje się sama. Konieczne jest wdrożenie zdecydowanych działań. Po pierwsze – research. W tym kontekście należy dobrze zapoznać się z treściami udostępnianymi przez konkurencję. W ten sposób poznaje się oczekiwania odbiorców i łatwo wysnuć wnioski, czego potrzebują i poszukują w sieci. Gdy już poznało się taktykę innych, pora przejść do konkretów. Tekst musi być ciekawy i przekładać się na zainteresowanie oferowanymi produktami. Sam ich opis zatem nie wystarczy. Potencjalny klient chciałby poznać realne jego zalety i korzyści, które może osiągnąć z zakupu. Przygotowanie idealnego contentu jest sprawą najważniejszą. Nie ma priorytetu o wyższej wartości.
W tekstach pisanych do Internetu używa się słów kluczowych. Im lepsze i bardziej popularne, tym lepiej. Warto wzorować się na dostępnych już treściach, sprawdzonych przez odbiorców. Do tego celu można stosować różnego rodzaju narzędzia. Są one dostępne dla każdego. Oczywiście nie oznacza to zaniechania obserwacji danych artykułów w sieci. Interesować powinno przede wszystkim to, czy pod wpisami pojawiają się komentarze. Świadczą one bowiem o dużym zainteresowaniu ze strony Użytkowników Internetu. Przy tym wszystkim nie można zapominać o chwytliwym i przekonującym tytule. Nie chodzi tutaj o tworzenie poematów i skomplikowanych zwrotów. Im prościej i konkretniej – tym lepiej. Rolą tytułu jest przecież zachęcenie do zapoznania się z całością artykułu.