System Google Merchant Center, czyli skutecznie zareklamuj swoje produkty

Malwina Kochańska 06-08-2021

Dzisiaj metod promocji w internecie, a nawet w samych tylko wyszukiwarkach, jest wiele. Jedną z nich jest Google Merchant Center. Jest to metoda reklamy, która jak na razie cieszy się umiarkowaną popularnością. Jednak jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto abyś się nią zainteresował, ponieważ może dać Ci naprawdę ogromne korzyści.

Reklama produktowa, czyli czym jest Google Merchant Center

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zależy Ci na tym, aby klienci kupowali Twoje produkty. Natomiast klientom zależy na znalezieniu produktów najbardziej odpowiadających ich potrzebom. Dlatego często wyszukiwania są bardzo szczegółowe, zawierające konkretne cechy produktów. Stworzenie systemu Merchant Center to spełnienie potrzeb zarówno sprzedawcy, jak i konsumenta. Zatem, czym jest google merchant center? To system, dzięki któremu w wyszukiwarce pojawiają się reklamy konkretnych produktów, odpowiadających szczegółowym wyszukiwaniom klientów.

Jak założyć i obsługiwać Google Merchant Center?

W przypadku większości programów i systemów od Google, obsługa jest bardzo prosta. Podobnie sytuacja wygląda z Merchant Center. Aby rozpocząć promocję konkretnych produktów, musisz założyć konto w systemie. Później musisz podać podstawowe informacje o swoim sklepie, a także o jego stronie internetowej. Następnie pozostaje Ci już tylko zweryfikować stronę i potwierdzić, że posiadasz do niej prawa. Teraz możesz już przejść do promocji produktów.

 

W celu rozpoczęcia reklamy poszczególnych produktów z Twojego sklepu, powinieneś ustawić odpowiednie parametry. Rzecz w tym, iż sam decydujesz, na jakie wyszukiwania ma się pojawić reklama Twojego produktu. Pamiętaj również, że produkty nie są automatycznie pobierane z Twojego sklepu. Musisz samodzielnie wrzucić je do systemu. Co istotne, samodzielnie ustalasz również budżet na reklamę. Warto zaznaczyć, że w przypadku systemu Merchant Center i reklamy produktowej rozliczenie następuje w formie PCC. Oznacza to, że płacisz tylko za kliknięcia w reklamę.

Opłacalna reklama produktowa

Wiesz już, czym jest google merchant center. Teraz warto, abyś dowiedział się, czy warto korzystać z tego rozwiązania. Otóż naszym zdaniem zdecydowanie warto. Jest to jedna z najbardziej opłacalnych form reklamy w internecie. Wszystko za sprawą bardzo wysokiej konwersji. Jeśli klient rzeczywiście kliknie w baner, bardzo często dokona zakupu. Natomiast jeśli nie kliknie, to nic nie tracisz. Wysoka konwersja wynika przede wszystkim z dwóch kwestii:

  • bardzo krótkiej ścieżki zakupowej,
  • wyświetlania reklam potencjalnie zainteresowanym klientom.

 

Jeśli wyświetlasz w sieci reklamy swojego sklepu z linkami prowadzącymi do strony głównej, często możesz wygenerować spory ruch na stronie. Ale czy konwersja będzie wysoka? To zależy do wielu czynników. Może się bowiem okazać, że klient nie będzie zainteresowany żadnym produktem znajdującym się na stronie. Poza tym, musi wykonać sporo czynności, aby dojść do momentu zakupu. Jeśli kierujesz klienta bezpośrednio do produktu, pozostaje mu dodać produkt do koszyka. Co więcej, reklama pojawi się w odpowiedzi na bardzo skonkretyzowane zapytania, którym doskonale odpowiada właśnie Twój produkt.

 

System Google Merchant Center, czyli skutecznie zareklamuj swoje produkty