Znaczenie optymalizacji w wyszukiwaniu obrazem w Google

Monika Myszkowiak 31-10-2020

Google stanowi największą wyszukiwarkę internetową na całym świecie, korzysta z niej niemal każdy, ale czy potrafimy korzystać ze wszystkich jej funkcjonalności? Jedną z bardzo przydatnych jest wyszukiwanie obrazem w Google, gdy niezbędne jest wskazanie źródła danego zdjęcia, grafiki. Dzięki tej możliwości wyszukuje się podobne obrazy, wszystkie strony, na których są umieszczone oraz dane grafiki w innych rozdzielczościach, wymiarach. Każdy uzyskany wynik może być zapisany na nośniku, z którego korzystamy poruszając się po wyszukiwarce. Jednak w celu ochrony praw autorskich i postępowaniu zgodnie z prawem, powinno się każdorazowo wskazać źródło pozyskania obrazu.

Znaczenie optymalizacji w wyszukiwaniu obrazem w Google

Wyszukiwanie obrazem w Google – jak to zrobić?

Generalnie wwyszukiwanie obrazem w Google nie jest zbyt skomplikowane, istnieje na to kilka sposobów. Wszystkie grafiki znajdujące się w wyszukiwarce mają dopasowane odpowiednie słowa kluczowe, na podstawie których algorytm je lokalizuje. Pierwszym sposobem jest wyszukiwanie obrazem w Google w drodze wejścia w oznaczenie aparatu, następnie wczytuje się obraz z komputera i klika jedną z dwóch opcji – „otwórz” lub „wybierz”. Drugą możliwością jest po prostu przeciągnięcie i upuszczenie pliku graficznego na stronie głównej wyszukiwarki. Oczywiście po uprzednim wyborze pola „Grafika Google”. Możemy także skorzystać z innej opcji, a mianowicie wyszukać obraz na konkretnej stronie internetowej poprzez wybór prawym klawiszem myszki komunikatu „kopiuj adres URL”, a następnie otworzyć stronę Grafika Google i wkleić w adres skopiowaną chwilę wcześniej treść. Należy pamiętać, że wyszukiwanie obrazem w Google dotyczy także użytkowników urządzeń mobilnych działających na systemach Android i iOS. W tym celu powstała nawet dedykowana aplikacja ułatwiająca dokonywanie tych czynności – Obiektyw Google. W systemie iOS natomiast najczęściej korzysta się z możliwości kopiowania do schowka wybranego zdjęcia/obrazka, a następnie wyszukiwania przez aplikację Google.

Branże wykorzystujące wyszukiwanie obrazem w Google

W wynikach wyszukiwania grafiki Google znajduje się mnóstwo zdjęć, które odgrywają bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu sklepów internetowych. Klienci bardzo często wyszukują w sieci inspiracji na przykład w zakresie umeblowania mieszkania, wyboru ubrań dla dzieci, czy osoby dorosłej. Jeżeli dany sklep zadba o optymalizację zdjęć udostępnianych na swojej stronie, z pewnością odczuje wpływ tego czynnika na wzrost zainteresowania. Wyszukiwarka graficzna również daje mnóstwo możliwości, porównuje się je do osiągnięć wyszukiwarki tekstowej. Opisanie zdjęć jest tym samym bardzo ważne, dokonanie tego pod kątem SEO jest efektownym działaniem. By tak się stało konieczny jest właściwy dobór słów kluczowych, a następnie umieszczenie ich zarówno w nazwie zdjęcia, jak i tekście alternatywnym. Dwutorowe zabezpieczenie w tym aspekcie może mieć wpływ na zyskanie przewagi nad konkurencją, a ta jest przecież ogromna w każdej branży. Czasami nawet jedna fraza może mieć kluczowe znaczenie.